Dieta odchudzająca online

Wiele osób słysząc słowo “dieta” myśli automatycznie o restrykcjach, ograniczeniach i ciągłym uczuciu głodu. Myślisz, że aby schudnąć lub zdrowo się odżywiać potrzebujesz kolejnego jadłospisu? 

Nie miej złudzeń- jadłospisy nie działają!

Dlaczego?

Bo nie są dopasowane do Ciebie, Twoich potrzeb, upodobań i możliwości. Oczywiście planując jadłospis należy wziąć pod uwagę czyjeś preferencje żywieniowe, ale zawsze na drodze pojawią się jakieś trudności, gdy nie będziesz w stanie zrealizować założeń. Może to być przyjęcie urodzinowe, wyjazd wakacyjny lub może nie będziesz miała po prostu siły jechać na zakupy…

I co wtedy? Jaki posiłek sobie przygotujesz? 

 

dieta odchudzająca, figura

Do osiągnięcia TRWAŁEGO efektu konieczna jest zmiana nawyków żywieniowych. 

Myślisz, że teraz będziesz musiała zrezygnować ze wszystkiego co lubisz i jadłaś do tej pory? Bo jak jeść zdrowo to tylko na 100%, inaczej się nie liczy. 

Wręcz przeciwnie, liczą się wszystkie wybory, nawet te, które mogą wydawać Ci się zupełnie błahe. 

Zacznij od prostych zmian. Może to być ograniczenie cukru, zmiana pieczywa na pełnoziarniste, dołożenie warzywa do każdego posiłku.

Wygląda realnie, prawda? 

 

Pierwsze sukcesy, nawet te najdrobniejsze zwiększają motywację i wiarę w to, że tym razem się uda. Gdy jedna zmiana wejdzie Ci w nawyk i będziesz to robić automatycznie- wtedy nadejdzie czas na kolejną. 

Co zyskasz poprzez wprowadzenie takich zmian?

poczucie skuteczności i satysfakcję

zmianę nawyków na zdrowsze bez restrykcyjnej diety

możliwość samodzielnego decydowania co zjesz

 A przede wszystkim zwiększenie wiary we własne możliwości, która będzie mobilizować do dalszych zmian.

I pamiętaj, że dieta to nie kolejny restrykcyjny jadłospis, a Twój zwyczajowy sposób żywienia.

Jaki będzie Twój pierwszy krok do zmiany nawyków żywieniowych?

błędy odchudzania

Restrykcyjne odchudzanie- jak nie wpaść w błędne koło odchudzania?

Osoby odchudzające się często rezygnują z pewnych produktów określanych mianem zakazanych. Wprowadzenie tych ograniczeń sprawia, że ich myśli skupiają się wokół tego produktu. Rośnie poczucie straty i frustracji, spowodowane myślą, że już nigdy nie zje się ulubionego deseru…

W momencie zmęczenia lub stresu osoby te odpuszczają dietę i zjadają (często w nadmiernych ilościach) ulubione produkty, z których wcześniej rezygnowały.

Złamanie postanowienia powoduje wyrzuty sumienia i podjęcie kolejnej- równie restrykcyjnej próby odchudzania.

Wprowadzenie wielu ograniczeń i zbyt restrykcyjne odchudzanie przyczynia się do powstania złej relacji z jedzeniem i może być punktem wyjściowym zaburzeń odżywiania.

Dzielenie produktów na dozwolone i zakazane może spowodować, że wpadnie się w błędne koło odchudzania.

Kluczowa jest świadomość, że niektóre produkty są bardziej kaloryczne i mniej odżywcze, ale nadal od czasu do czasu mogą gościć w naszej diecie. Najważniejszy jest balans i proporcje między produktami.

Masz już dość ciągłego bycia na diecie odchudzającej? Nie wiesz co zrobić, żeby skutecznie schudnąć? Umów się na wizytę i porozmawiaj ze mną- specjalistą psychodietetyki, pomogę Ci zmienić nawyki żywieniowe i poprawić relację z jedzeniem.